Varför lojala kunder är mer lönsamma än nöjda kunder

De flesta företag med kundklubbar jobbar idag efter samma modell med samma belöningar i form av rabatter ur det egna sortimentet av varor och tjänster. Kunderna är nöjda och tillfredsställda för stunden. Men de blir inte överraskade, känner sig inte speciella och fortsätter leta efter andra förmåner. Kunder som istället känner sig uppmärksammade, extra utvalda och personligt omhändertagna blir mer än nöjda. De blir lojala för att ni har knutit ett känslomässigt band till varandra. Sådana kunder är mottagliga för allt du säljer och pratar dessutom gott om det. De är dina främsta varumärkesambassadörer och blir därmed mycket mer lönsamma än kunder som bara är nöjda.

Kunder som känner sig speciella blir ambassadörer

Vi gissar att du är ett företag som vet värdet i nöjda kunder, men du har kanske börjat fundera över hur de ska bli mer lönsamma, bli verkliga ambassadörer för ditt varumärke? Du tänker dig en kundklubb eller så har du kanske redan en som tuffar på. De vanliga belöningssystemen upplevs inte som tillräckligt unika för att ge den utdelning och merförsäljning som du förväntar dig. Erbjudanden och rabatter på egna produkter och tjänster känns gjort, generiskt och otillräckligt. Du vill ha en kundklubb med genuina erbjudanden som överraskar och skapar nya, lojala medlemmar. Du har inte tid eller resurser att göra kundbearbetningen själv utan vill ha en samarbetspartner som kan ta ett helhetsgrepp. Här kommer vi in i bilden – AddBenefits. Vi skapar unika kunderbjudanden paketerade i lojalitetsprogram som gör det lilla extra för dina kunder och den stora skillnaden för dina kundrelationer.